Conversies & Optimalisatie
Binnen Online Marketing is het van groot belang dat je de activiteiten en het gedrag van je bezoekers meet. Op je site kun je bepaalde acties dan ook bijhouden, waarvan je graag wil dat je bezoekers dit uitvoeren. Deze specifieke actie noem je een conversie. Belangrijke conversies die je bij kunt houden zijn het voltooien van een transactie, het invullen van een formulier, een nieuwsbriefinschrijving of het bestellen en downloaden van een folder.
Via Google Analytics kun je deze acties makkelijk instellen en weet je vervolgens gegevens te verzamelen over je converteerders. Maar belangrijker nog: je krijgt ook inzicht over de bezoekers die afhaken en niet converteren. Dit is goed te gebruiken voor retargeting-strategieën. Binnen de SEA en Google AdWords is een conversie eveneens een simpel meetinstrument waardoor je kunt bijhouden hoe effectief je advertentiecampagnes zijn. Wij leren je in een paar stappen hoe je je conversies instelt en hoe je dit makkelijk kunt analyseren.
Door goed met conversie optimalisatie aan de slag te gaan haal je meer uit je site als uit je online campagnes. En door middel van verschillende tools leren we je kort meer hoe je meer conversies kunt behalen met een paar simpele stappen.
Conversies binnen Google Analytics
Binnen Google Analytics kun je al je gegevens over je conversies bekijken. Niet alleen leer je de statistieken over je converteerders te begrijpen, maar ook waarom deze afhaken en opnieuw benaderd kunnen worden.